marți, 18 februarie 2014

varujan vosganian. cartea soaptelor

prieteni (sau nu), cititori de literatura romana contemporana, imi spune si mie cineva de ce cartea soaptelor a lui varujan vosganian ar fi o carte mare?
stiam de mult dintr-o postare (pe clubliterar?), de la dan sociu ca nu e cazul. de curand doina rusti a scris un articol despre niste interventii la nivel de stat balcano-asiatic pt oprirea ascensiunii acestei carti exceptionale spre premiul nobel (!).
asemenea situatii ma atrag si m-am apucat de citit cartea soaptelor.
nu se poate. am citit jumatate din carte, nimic. povestea familiei relatata gazetareste,cu insertii istorice nete,plus evocari sentimentale.
imi scapa ceva? ce?
daca vrea sa ma lumineze cineva, il rog s-o faca ca un profesionist al lecturii, nu ca prieten al cuiva, oricine ar fi prietenul.
am zis, si mi-am eliberat inima.

5 comentarii:

  1. Cartea are episoade foarte bune (de ex. cel cu căpitanul care ajuta la emigrare) și e atent documentată. Bedros Horasangian a scris că el a adunat materialul dar n-a putut face sinteza lui. Desigur, partea cu așa-zisul genocid e discutabilă, există și punctul de vedere al părții celeilalte. Premiul Nobel nu se acordă de regulă pentru o singură carte. Eu am scris despre „cartea șoaptelor”, poate găsiți comentariul meu. Sigur s-au scris în ultimii zece ani la noi și cărți mai bune, dar și enorm de multe mai proaste. Editura și autorul au asigurat cărții o promovare intensă și în țară și afară.

    RăspundețiȘtergere
  2. george în Tîrgovişte unde gasesc ultima ta carte

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu știu, dar e mai ușor de comandat și mai ieftină direct de la editură: pe
    eLiteratura.ro. În 2-3 zile ajunge.

    RăspundețiȘtergere
  4. lansare "zoom. gaura de vierme", joi 27 feb ora 11, la bibl judeteana

    RăspundețiȘtergere