luni, 3 ianuarie 2011

o să vină un străin

cu totul altfel trebuia să fie postul de azi, dar dimineaţă m-am trezit fără internet.
am sunat la firmă. mi-a spus să aştept, aşa scrie în contract. şi mi-a spus şi câte ore pot să aştept, între 1 oră şi 48.
am pus un film pe calculator, cablul tv fiind tot de la firma respectivă.
am pus you will meet a tall dark stranger (woody allen). filmul a fost destul de bun, nu memorabil, bun.
am sunat iar la firmă. era altcineva, a reluat procesul de identificare de la cap şi la sfârşit mi-a livrat acelaşi text, trebuie să aşteptaţi între o oră şi patruşopt de ore. o să vină cineva,  staţi liniştiţi!
aha, aşezaţi-vă liniştiţi.
am pus alt film, katyn (andrei wajda). tulburător.
a sunat ioana la firmă şi le-a spus că noi avem treabă pe internet, nu ne jucăm, şi ne putem muta la alta firmă dacă e cazul.
după câteva minute internetul şi cablul au revenit ca prin minune,  fără străin prin casă.
trebuie să ştii ce să le spui. aşa e în rumenia, trebuie să-i ameninţi ca să obţii ce-i al tău.

măcar m-am ales cu două filme pe care tot amânam să le văd.
cred că trebuia să le văd în ordine inversă. mai întâi katyn unde se vede ce-ţi pot face ceilalţi, şi apoi you will meet a tall dark stranger, unde se vede ce-ţi poţi face singur.
când viaţa ta depinde de alţii şi merge rău, relatarea are dramatism la temperaturi înalte, se aprind sentimente puternice, revoltă, compasiune etc. mă întreb cum se simte un rus văzând filmul ăsta, cum se simte un neamţ văzând documentare cu lagărele naziste.
când viaţa depinde de tine şi merge rău, relatarea are un dramatism reţinut, dozat homeopatic, aproape invizibil. sentimentul e priza la real, uneori de mare intensitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu