luni, 14 februarie 2011

actualităţi

atunci lumea cea gândită pentru noi avea fiinţă
şi, din contra, cea aievea ne părea cu neputinţă.


mi s-au părut şi mi se par foarte actuale versurile astea, să nu vorbim numai şi numai de actualitatea lui caragiale.

şi nu mă refer numai la idealişti.

mă refer şi la popoare întregi, uite la egipteni, la revoluţia lor, la bucuria lor că au scăpat de tiran.


poate că la ei nu se va spune peste doi-trei ani era mai bine pe vremea lui mubarak?


nu vor fi reînviate partidele istorice egiptene?

nu vor apărea vatra egipteană, partidul egiptul mare?


nu se vor isca conflicte etnice?

nu vor fi aduşi minerii (dacă n-au mineri?) să devasteze sediile partidelor istorice?

nu se va scinda feseneul egiptean în două partide care să ocupe aproape tot spectrul parlamentar?

nu va începe lupta contra corupţiei, după ce va fi vândută pe şest mai întîi flota?

nu vor face campanii electorale fastuoase cu bani colectaţi de la vameşi şi apoi vor plimba vameşii pe la televizor în cătuşe?

nu vor închide şcoli, spitale şi vor construi puşcării şi sisteme de monitorizat populaţia?

nu se vor trezi uşor-uşor că e ca vremea lui mubarak?

4 comentarii:

  1. ha, ha, mai rau e ca ai nostri vor o noua revolutie:))vor inapoi la ceausescu:)

    RăspundețiȘtergere
  2. cred că istoria se repetă şi la ei în felul lor; extremişti la putere, probleme religioase, economie în cădere liberă, noi trupe străine ce vor supraveghea Suezul din această cauză...

    nici nu vreau să am dreptate!

    RăspundețiȘtergere
  3. sper sa nu fie cum zici, oricum va fi complicat, scorchfield

    RăspundețiȘtergere