sâmbătă, 19 februarie 2011

citiţi în ochii lor

wu a întrebat: cine eşti tu pentru a vorbi cu o astfel de autoritate?
şi ştiţi ce a răspuns bodhidharma? el a spus nu ştiu. acesta este un lucru pe care nu îl ştiu. am fost în mine însumi, am ajuns în chiar centrul fiinţei mele şi am plecat tot atât de ignorant ca mai înainte. nu ştiu. acum,  asta este ceea ce eu numesc curaj.                          osho  -  cartea înţelegerii


m-am aşezat odată la rând, pe vremea când se vindea pe stradă. am dat vânzătoarei o bancnotă, era ultima, am primit marfa şi mi-a făcut semn că n-are rest, să mai aştept. am aşteptat.

am aşteptat.

am aşteptat, dar vânzătoarea nu mai dădea semne că ştie de ce aştept. am cerut restul.
ce rest?
întrebarea ei mi-a luat aerul din plămâni. şi, ca să n-o mai lungesc, am plecat. iar ea bombănea în urmă despre unii care se poartă ca nişte golani de stradă, nu le e gândul decât la cum să înşele o biată femeie care trăieşte dintr-un salariu.
iar coada murmura dezaprobator. e destul de uşor să manipulezi oamenii.

dar vânzătoarea poate că ştia despre mine mai mult decât ştiu eu. poate a văzut că sunt destul de fraier ca să-i meargă trucul cu mine. că n-o să fac scandal, că o s-o las baltă. că mi-e lehamite.

2 comentarii: