duminică, 6 aprilie 2014

sighișoara, de neatins (frag 3)


după-amiază am rămas în căsuță să-mi revin stând culcat. cristi și ioana au plecat să vadă cetatea sighișoarei, eu eram prea fragil și lipsit de energie să merg pân-acolo. nu aveam cărți de citit, nu aveam la îndemână nici harta și nu știam unde s-o caut prin gențile de voiaj și sacoșe. mi-au plăcut hărțile de când eram în clasele mici, nu pot să explic exact de ce, pot să stau ore în șir cu ochii pe ele, mai ales pe cele geografice și pe cele istorice, nu pe administrative sau de alt interes, turistic să zicem. am sunat pe marius bădițescu, era la casa lui de la munte, din țara loviștei unde mă invitase cândva. mi-a luat-o înainte și mi-a zis că are niște francezi pe la el, s-o lăsăm pe altădată, bine bătrâne, i-am spus unde sunt, ce-am pățit. nasol, du-te acasă, nu risca să se repete asta la volan, și atenție, mergi încet.
toți cunoscuții îmi dau sfaturi când am nevoie de un sprijin real. mi-ar fi prins bine o escală de o noapte pe valea oltului, decât s-o țin lungă de la la sighișoara până acasă. o fi și egoism din partea mea, mă gândesc doar la mine, tot ce se poate. marius nu e din ăia care vorbesc degeaba.
am sunat-o pe diana, era în ungaria cu sociu și țupa, la o chestie de literatură a noii generații. mi-a zis că balatonul e o mizerie și că vezi ce faci? reieșea că e vina mea că mi se întâmplă ce mi se-ntâmplă. mai bine așteptam să se întoarcă ea din ungaria, ca să vadă și ea transfăgărășanul și sighișoara.
pe urmă nu m-a mai interesat să sun pe cineva. stăteam așa în pat și ascultam liniștea și toropeala de afară, era o zi cu temperaturi de excepție pentru sfârșit de august. la spital, veniseră câțiva bătrâni loviți de caniculă, dar erau bătrâni-bătrâni, nu ca mine, ce naiba. ușa era întredeschisă, dar numai puțin, micul scârțâit al ei m-a făcut imediat să mă uit. era pisicuța portocalie de ieri, mă găsise din nou. a rămas lângă ușa și se uita la mine direct, fără să-mi ceară sau să-mi reproșeze ceva. a stat cât a considerat ea că e nevoie și a plecat discret, sau pur și simplu am văzut că nu mai era la locul ei mai târziu.
m-am gândit să desfac secvențele paralele ale întâmplării de la grătar. așadar ioana a văzut că m-am prăbușit peste lemne și am rămas cu ochii deschiși și sticloși, nemișcat. cristi a alergat la recepție să ceară ajutor, dar nu se mișca nimeni, deși el țipa la persoanele de acolo, până la urmă au dat telefon la salvare. erau foarte speriați amândoi. eram la sute de kilometri de casă, mie mi se întâmplase ceva, nu se știe ce, oricum de rău, cât de rău o să vedem la spital. dacă era foarte rău, cum o să ajungem acasă, nu aveam carnet de conducere decât eu. astea mi le-au spus ei, cel mai des revenea în discuție aspectul meu când căzusem și ochii nemișcați și sticloși. salvarea a venit urlând continuu tot traseul, nu era foarte departe spitalul, orașul e mic. o asistentă a coborât, semăna cu actrița din moartea domnului lăzărescu, pe bune, a început să întrebe pe ioana și pe cristi despre mine, mă deranja că se discuta așa în prezența mea. pe mine m-a întrebat cum mă cheamă și dacă știu unde sunt. știam. și de când sunteți așa transpirat? păi nu sunt, am zis, dar când am dus mâna, fruntea era plină de broboane de rouă rece. și gâtul la fel și pe piept. nu știu când am transpirat, am zis moale, învins de realitatea pe care n-o mai controlasem un timp. o să vă punem o perfuzie cu glucoză acum, vă știți cu diabet cumva? nu, am zis, tatăl eu a avut, de fapt de diabet a și murit. dar dumneavoastră nu aveți, sigur? eu nu știu să am.

la spital mi-au făcut cam toate analizele care se fac, ekg, hemogramă, biochimie, mai puțin glicemia, pentru că-mi pusese asistenta de pe salvare glucoză și nu mai avea rost analiza. medicul de gardă, o doamnă, n-a găsit nimic, mi-a pus întrebări, nu a găsit nici așa ceva relevant. a pus-o pe seama căldurii și poate a stresului acumulat pe drum, sau cine știe ce altceva, așa i-a spus și ioanei când a venit cu cristi să mă ia acasă, la camping. duceți-l la târgoviște, nu mai continuați plimbările, că nu se știe. noi nu ne putem da seama, suntem totuși un spital mic, cu posibilități de investigații medicale reduse. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu