miercuri, 13 iulie 2011

o mostră de cultură

"Dana Grecu e o bravă fată din popor, cam nărăvaşă, cam prea guralivă, cam prost-crescută. Andreea Creţulescu are stilul unui extract de fiere, ambalat în zâmbete. Ţi se face frică.
Am tot soiul de obiecţii la Guvernul Boc. Aş putea să acopăr, cu astfel de obiecţii, criza de subiecte în care mă aflu uneori, într-o ţară - a noastră - în care e plin de „evenimente" şi „ştiri", dar în care nu se întâmplă mai nimic, în orice caz nimic care să nu fie previzibil, jucat la preţuri mici, trivial. Sunt sigur că realitatea românească e mai bogată şi mai vie decât scena politică şi decât ecourile ei mediatice. Dar despre această realitate nu se vorbeşte. Se vorbeşte numai despre lucrurile care pot încinge spiritele la nivel de băcănie. Aş putea, totuşi, cum spuneam, să emit unele opinii critice despre actuala guvernare. Dar, dacă se întâmplă să mă uit la anumite emisiuni de la Realitatea TV sau de la vreuna dintre Antene, îmi piere cheful. Sunt atât de burzuluite, de gogonate, de caraghioase în furia lor monotonă, încât mă trezesc, fără să vreau, în postura de simpatizant al celor de la Putere, atacaţi, seară de seară, în ample sesiuni de dansuri macabre. Pe scurt, când mă uit la dl Gâdea sau la dna Grecu, Boc îmi stârneşte mici duioşii."


textul de mai sus este un fragment dintr/un articol de dl andrei pleşu, apărut ieri în adevărul.ro. l-am adus aici, cum te duci la policlinică cu borcănelul la analize. ce ne spune dl pleşu în stilul d-lui învechit, previzibil, apodictic? că ar avea multe de reproşat guvernului boc, dar nu poate s-o facă. de ce nu poate s-o facă? pt că se uită la emisiuni pe realitatea sau pe antene şi îl apucă duioşia de boc. dl pleşu fiind o persoană duioasă, dlui lasă naibii obiecţiile la guvernul boc şi trage un ropot fierbinte de lacrimi pe umărul vajnicului prim-cositor al ţării.
sunt total descumpănit de lipsa de imaginaţie a acţiunilor d-lui pleşu. îmi permit să-i sugerez ca, de câte ori mai are obiecţii la guvernul boc, să nu şi le mai reprime ca acum, să nu se mai uite la realitatea sau la antene, şi să se ducă la emisiunile rodicăi culcer, sau a lui mircea marian, sau a lui radu moraru, sau a lui robert turcescu/ion cristoiu şi să-şi expună obiecţiile acolo. sunt mult mai multe televiziunile care pansează rănile guvernării băsescu-boc decât cele două care o rănesc. d-l pleşu nu le ştie? le ignoră? le consideră prea pupincuriste pentru gustul d-lui, cu obiecţii?
e o pierdere să nu aflăm până la sfârşit care erau obiecţiile d-lui pleşu la guvernul boc. sau era, doar aşa, o aducere din condei? atunci condeiul d-lui pleşu de o contondenţă periferic-urbană e tare obosit, plictisit, neglijent, şi înnegreşte fără convingere hârtia.  într-o ţară - a noastră - în care e plin de „evenimente" şi „ştiri", dar în care nu se întâmplă mai nimic  zice maestrul pleşu, iar apoi sunt sigur că realitatea românească e mai bogată şi mai vie decât scena politică şi decât ecourile ei mediatice  la nici două rânduri mai jos.

dilemele dlui pleşu.

9 comentarii:

  1. Obiecţiile d-lui Pleşu nu le veţi auzi sau citi niciodată, se întâmplă ca din nimereală să-i lipsească acel curaj pe care doar un cinic sau revoltat le poate avea într-un ultimatum cultural.

    Să ţipi odată tare şi bine ca mai apoi să nu mai audă nimeni de tine!

    Cine? Ei nu, bocetul uşor, băbesc, cu suspine le vine cel mai bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. mă tem că ai dreptate, scorchfield, şi sufăr din cauza asta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai pefectă dreptate, realizatorii de televiziune ( în speciual cei de la Antena 3 ! ) și invitații lor sunt niște idioți. Aruncând cu zoaie în Boc, îi fac mari servicii. Vorba lui Nichita despre un confrate care îi lua apărarea : „Bătrânul... mai bine m-ar critica. ” Acțiunile nătărăilor ( dar nu ăsta era cazul poetului care îl susținea pe Nichita ! ) au efecte inverse !

    RăspundețiȘtergere
  4. opozantii guvernului, mult mai numerosi decat sustinatorii dupa cum arata sondajele sau contactul aimplu cu oamenii, se multumesc cu critica pe care cele doua posturi o fac guvernarii. este un efect pervers. un alt efect pervers este saturatia care apare la un moment dat, in conditiile in care mesajul este monoton/repetitiv. un ex. a fost dosul de laba administrat de basescu copilului acela, expus pana la saturatie.

    dar ma tem ca nu asta a vrut sa spuna dl plesu

    RăspundețiȘtergere
  5. mie nu-mi starnesc duiosie grecu si gadea, ci scarba.

    cat despre plesu, mie mi-e clar ca a ratat oportunitatea de a fi CINEVA in viata publica.

    totusi, cine-i va lua locul?
    are cineva un raspuns?

    RăspundețiȘtergere
  6. @Dragoș,
    Pleșu a fost prea comod ca să facă școală, adică să producă urmași. Patapievici nu e... fiul său.
    Și, pe urmă, e foarte greu să scrii la nivelul lui Pleșu, pentru a-l putea continua.
    Totuși, risc un nume : Andrei Terian. Cartea acestuia despre Călinescu, A cincea esență, e cu adevărat impresionantă.

    RăspundețiȘtergere
  7. nu va impartasesc antipatiile.

    in topul antipatiilor mele pe primul loc, la mare distanta de urmatorul, e i. cristoiu, a carui bolboroseala imi da o senzatie fizica de omizi pe creier. urmatorul ar fi radu moraru, o amintire odioasa acum, caci n/am in grila postul lui. mircea marian si colega lui sunt neglijabili, stadiu larvar. rodica culcer, o activista basista. dar mult mai odiosi sunt comunicatorii pdl, fosti prin diferite partide gen romania mare, punr, cu biografii asa de dubioase precum gelu visan, cu discurs mecanic, lipsit de fir rational etc, etc

    RăspundețiȘtergere
  8. Exceptându-l pe Vadim, care îmi dă frisoane, nu aveam antipatii printre ziariști, publiciști și realizatori. Acum au apărut unii care mă fac să vomit : Gâdea, Tudor, Stan.
    Ion Cristoiu e un băiat citit, chiar dacă suferă de scenarită. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu stiu ce gandeste Plesu cu adevarat dar ce a spus aici:
    "Aş putea, totuşi, cum spuneam, să emit unele opinii critice despre actuala guvernare. Dar, dacă se întâmplă să mă uit la anumite emisiuni de la Realitatea TV sau de la vreuna dintre Antene, îmi piere cheful. Sunt atât de burzuluite, de gogonate, de caraghioase în furia lor monotonă, încât mă trezesc, fără să vreau, în postura de simpatizant al celor de la Putere, atacaţi, seară de seară, în ample sesiuni de dansuri macabre. Pe scurt, când mă uit la dl Gâdea sau la dna Grecu, Boc îmi stârneşte mici duioşii." este perfect adevarat.

    Televiziunile sunt de-a dreptul morbide. Pur si simplu se roaga in fiecare zi sa moara cineva. Invadeaza cele mai intime locuri ale omului, scormonesc, fotografiaza, se balacesc in mocirla si-n crime. Joaca tontoroiul pe mormintele victimelor, ingroapa si dezgroapa. Iar Realitatea si Antenele, pentru bani, dezgroapa mortii.

    De DD nici nu vreau sa amintesc...

    Ziua in care nu au nici un eveniment funebru, este o zi de doliu pentru reporteri.

    Am strans atata ura pentru acest mod de culturalizare in Romania, incat ii dau crezare lui Plesu...

    Iar daca faimosii politicieni Ponta si cu Antonescu nu se vor retrage, voi vota cu regele:)

    RăspundețiȘtergere