joi, 3 martie 2011

baba

şi pt că tot a fost mărţişorul şi a trecut şi mi-am adus aminte poezii de pe vremea aia, să mai spun că pe vremea aia purtau mărţişoare toţi copiii, şi băieţi şi fete, de adulţi nu-mi amintesc, nu mă interesa
şi că mărţişoarele nu se ofereau, ţi le confecţionai singur. erau nişte pătrăţele decupate din cutiile de chibrituri, pe care fire de aţă de culori diferite erau ingenios amestecate ca la războaiele de ţesut. 
dacă nu purtai mărţişor şi nu aveai firul alb-roşu la mână măcar în primele zile de martie era nasol, dar nu mai ştiu exact ce şi cum, pe scurt îţi mergea rău anul ăla

şi trebuia să fii atent şi la babă.

azi, fie că iau în considerare ziua de 3, cum e în acte, fie de 30, cum e de fapt, a fost baba mea.
şi cam aşa, înnorată şi schimbătoare, mi-a fost dispoziţia

am aşteptat degeaba  să strălucească soarele

4 comentarii:

  1. a stralucit cam o ora si ceva in cursul diminetii...ar trebui sa privesti mai des pe fereastra si cand o faci sa privesti in sus si nu in jos :)
    maine va fi baba mea...eu sigur voi fi cu ochii pe soare :)

    RăspundețiȘtergere
  2. da, am văzut ceva, dar eram la ore şi oricum a fost mai puţin decât aş fi dorit eu.

    hm, s-ar putea să ai dreptate cu privitul...

    RăspundețiȘtergere
  3. nu îţi mergea rău tot anul ci te ferea de farmece. pt că în martie suntem vulnerabili la aşa ceva. mai trebuia şi să porţi ceva pe dos, ca să fii sigur. şi nici nu aveai voie să spui nume de târâtoare, ca să nu ajungi ca ele.

    hehe chestii de etnologie. imi plac.

    RăspundețiȘtergere
  4. da, da, mi/aduc aminte si de chestia cu taratoarele, cred ca e in legatura si cu saritul peste foc, cand se matura prin gradini si se face foc, se ard gunoaiele, asta nu mai stiu cum se numea

    RăspundețiȘtergere